En liten uppdatering

Det nya året rullar på och allt är på topp. Det har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev. Var på sunday session i Claremont med bland annat Sofia och Linda, sen alla de andra svenskarna och norskorna. .För att man ska få komma in på en klubb så får man inte ha flipflops och killarna får inte ha shorts, lite löjligt. Kön var flera meter lång så Sofia och Linda gick och ställde sig i en kö som det bara stog ett fåtal i. De fattade inte först vad de var för kö de stog i men det var VIP-kön. Skillnaden mellan VIP-kön och den vanliga kön var att den gick snabbare och man var tvungen att betala 10 dollar för att komma in. Vilket inte vi visste, men det fixade sig snabbt när vi sa att vi kom från Sverige, så de släppte in oss gratis. Det är bra att vara svensk här.

I måndags så var vi ute med båten igen och då följde även Sofia med mig och Linda. Vi låg längst fram på båten och snackade och solade.

I tisdags så var jag med de två tyska tjejerna, som har bott här ett tag. Vi köpte lite mat och nötter och satte oss på en filt i parken i Freo och njöt av det vackra vädret.

Igår åkte vi till Rottnest ännu en gång med båten. Vi stannade över natt. Linda och jag fick inte plats på båten så vi tänkte att vi sover på stranden med kudde, täcke och madrass. Dock så fixade Theo och Ben som vi känner sen innan, så att vi kunde sova på deras trampolin i deras trädgård. Vi hade en mega stor sovsäck med madrass, kudde, täcke och allt i. Det var mysigt och ligga och kolla på alla stjärnor. Dock hade vi lite otur när vi skulle hämta lite saker på båten. Vi tar av oss våra flipflops och jag ställer dem inte allt för långt ner så att vattnet kan få tag i dem och flyta i väg. Vi kliver ut i vattnet och hoppar på båten. När vi kommer tillbaka så hittar vi bara en av min flipflops och Lindas är borta. Antigen tog vattnet dem eller så var det någon som tog dem. Precis som de gjorde med min handuk som jag hängde på ett staket för att den skulle torka. Det skulle jag tydligen inte ha gjort.



dags att sova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0