Tumme ner för otrevliga människor

Var i måndags och sökte två jobb inom bar/restaurang i Cottesloe. Det ena stället hade en så otrevlig receptionist. Jag förstår inte hur man kan vara så oförskämd mot en kund. Hon var sur och verkade besvärad när jag undrade lite saker. Man blir alltid lika förvånad, utan någon som helst anledning kan människor vara helt oförskämt otrevliga. Inte okej.  På det andra stället var de jättetrevliga och de ska ringa mig nästa vecka.

Kommer ihåg att jag har fått ett antal utskällningar och otrevliga bemötanden av kunder på ICA. Sista gången blev jag utskälld av en kund för att jag frågade om han sagt att han ville ha ett paket cigaretter. "SA JAG FLERA ELLER? ALLTID BLIR DET FEL PÅ DETTA STÄLLET", fick jag som svar. Jag frågade även om det var den sorten(färgen på paketet) han skulle ha, eftersom han bara mumlade. DU SER VÄL ATT DET ÄR RIGHT GRÅ. I sådana ögonblicket kommer man plötsligt på mig själv hur lätt det är att förändras på en halvsekund, från att vara jätteglad till att bli på dåligt humör och bli otrevlig tillbaka. Man kan gå och irritera sig på det en hela dag. Själv ogillar jag personer som sitter i kassan/receptioner ect som är helt ointresserad eller otrevlig mot kunden. Det spelar ingen roll om man är på dåligt humör, en dålig dag eller vad det nu kan vara. Det handlar helt enkelt om vanligt hyffs mot andra människor. Men över en sådan löjlig sak med cigaretterna skulle det aldrig falla mig in att vara otrevlig tillbaka. Det är bara att fortsätta att vara trevlig. Jag tar ändå inte åt mig. När man tänker tillbaka på det nu så kan man bara skratta åt hur otroligt löjliga och bittra människor kan kan vara. Men visst finns det gränser hur mycket man ska ta. Det är konstigt hur vi påverkas av andra. Bara en blick eller en trevlig människa i kassan kan göra en glad hela dagen.


Blir trött på människor som är otrevliga. Om man inte är någon serviceinriktad person som ger den service en kund ska ha så ska man inte jobba inom den branschen. 



På Rottnest Island



Blir mkt båtåkande



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0