gör det du känner för.

Förändra någonting. Det var i alla fall det jag ville göra. Jag ville att det skulle hända något. Uppleva nya saker, träffa nya människor och stå på egna ben. Det kändes som om jag var mogen för det. Det är som att starta om från början. Det är många gånger jag har funderat över vad jag håller på med. Kommer så väl ihåg i början och även andra gånger under resans gång att jag har känt att jag skiter i detta och drar hem. Men bara av den anledningen att jag blir feg, rädd för vad som komma skall. Man reste bort från allt det trygga, där man hade sina vänner runt sig, sin familj, skola och jobb. Allt var som serverat.


Det har tagit ett bra tag innan man har kommit in i livet här nere. Det tog ett tag innan man fattar hur allt fungerar, komma in i språket, få rutiner på saker, skaffa ett jobb ect. Man känner sig så utelämnad. Nu känner jag mig som hemma och jag trivs. Jag trivs med hur mitt liv ser ut nu. Vi åkte till Australien för att bo, jobba och ha kul. Precis som hemma fast på andra sidan jorden. Vi gör precis vad vi känner för.  Jag visste att om inte detta inte skulle vara min grej så var det bara att flyga hem igen, så svårare än så skulle det inte vara. Man måste våga chansa. Jag är så otroligt glad att jag gör detta. Uppleva allt som jag har och kommer att få vara med om. Detta ger mig så otroligt mycket. Jag har på något sätt vunnit över mig själv.


Man måste våga pusha sig själv igenom sådant som man tycker är jobbigt. Man kan se det som en utmaning och man lär sig så otroligt mycket av det. Tyckte det till exempel var jobbigt i början att gå runt till restauranger, barer, cafeer med mitt CV. Men hur farligt är det egentligen...? Man får prata med chefen och det värsta som kan hända är att man får ett nej.  Man behöver inte alltid göra saker till en så stor grej. Jag tänker väldigt mycket, vilket kan vara jobbigt ibland. Jag känner att jag har börjat se lättare på saker och ting.


Man måste vara tillfredställd med sitt liv. Om man inte är det så måste man på något sätt ändra på det. Det handlar om att man dels ska inse det och även våga göra något åt det. Beundrar de människor som säljer allt de har och flyttar utomlands, säljer huset och flyttar till en annan stad, för att testa på något nytt eller slutar sitt jobb och göra något som man aldrig har gjort innan. Ni fattar principen. Sådana människor gillar jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0