Turist i Sydney

Resan mot Sydney tog ca 4 timmar. Vi lyfte 23:50 och kom fram runt 07:00 på morgonen (+ 3 timmar)Tog taxi till hotellet som hade ett väldigt roligt namn, Woolloomoolloo Waters. Döpt efter namnet på området. Vi var väldigt trötta eftersom vi inte hade sovit något på hela natten. Flygstolar är så himla obekväma. Men eftersom vi kom så tidigt så trodde vi inte att vi kunde checka in, men det var inga problem. Så vi vi frukost på hotellet och sen sov vi till 12.00. Inte helt fel.

Efter sovandet så var det dags att plocka fram turisterna i oss alla. Det var för en runda i Sydney. Vi kollade i alla möjliga parker, bland annat botaniska trädgården. Där träffade vi på fladdermöss och olika sorters fåglar och ankor. Sedan besökte vi även operahuset, china town och darling harbour. Vi hann även med lite shopping.

vi var på ett akvarium och kollade på alla olika sorters fiskar och andra djur.

Besökte även den berömda stranden Bondi beach där vi såg en massa surfare i vågorna, den fina stranden och gjorde ännu mer shopping. Sen på eftermiddagen tog vi oss till Darling harbour för att äta på en känd restaurang som heter Meat and Wine, där vi testade kängurukött vilket var gott. Sen gick jag och Sofia för ännu mer shopping och Y & G tog taxibåt till hotellet för att hinna till föreställningen på operan.

Fredagen bar det av till Blue mountains, vilket är väldigt känt för sina vackra vyer. Dock var det väldigt mycket dimma och regn så vi såg inte så mkt tyvärr. Kvällen innan så berättade de på nyheterna att järnvägen regnat sönder, så vi var lite osäkra på om vi skulle kunna komma dit, men de hade löst det smidigt med extra bussar. På kvällen utforskade vi Sydneys nattliv.

'
''

Nu ska jag sova. GODNATT !