Onsdaaaag !

Känner mig mycket bättre idag, fast ändå är jag inte helt hundra än...

Det gick kanon på DÔME café. Kom dit och fick alla kläder som jag skulle ha på mig - skjorta, förkläde och en hat. Uppgifterna jag fick idag var att servera gästerna med vad de hade beställt, plocka bort och torka av borden, diska ect. Riktigt roligt ! Det jobbar en svensktjej där också, så det känns bra.  

Han verkade vara nöjd med min instats så har fått papper som ska lämnas in nästa gång jag börjar jobba. Han sa 2-3 gånger i veckan, dock hoppas jag på mer. Detta blir en bra början iallafall.

Fixade bankkonto och kort på banken idag, sen drog Linda, Sofia och jag till något stort shoppingcenter, Garden center (?) om jag inte kommer ihåg fel. Yvette och Göran hade varit där och tyckte att vi skulle åka dit.

Nu är Y och G hemma igen efter 3 veckors vistelse i soliga Australien. Det var riktigt roligt att de var här och att få möjligheten att åka med dem till Sydney. Men som jag förstår på Sofia så tycker Göran det är skönt att vara hemma bland alla lastbilar och grävskopor igen.

Snart kommer sofia och vi ska kolla på film. Imorgon ska det bli för varmt, så vi drar till Rottnest med båten.




Kommentarer
Postat av: Yvette

Hej på dig

vad kul att det ordna sig med jobbet det var lite motigt för dig ett tag och det är lätt att ge upp, verkligen jättekul. Det här kedjan DOME är ju riktigt fina kaffer vi var nog och fika inne på något sådant och de verkar populära då finns det alltid att göra. Skönt att du är bättre den influensan var ganska jobbig för man var riktigt dålig dagar men den går över på några dagar.Jag och Göran har klarat oss i alla fall. Jag känner mig inte riktigt tillbaka änn från vårt äventyr i Oz och tänker mycket på er och allt vi gjorde. Det tar lite tid att smälta sen är vi ganska trötta pga tidsomställningen , den känns mer nu när vi är tillbaka.Jag i alla fall massor att göra på jobbet nu ska det snö en massa igen ..suck Ska hem tll dina föräldrar på lördag så jag tänkte visa de kort vi tog filmen får vi nog inte ordning på till dess. Visste du att det var storm i Sydney efter att vi åkt, tydlgen så sa dom det på nyheterna ki Sverige?!

krammar från Y

2010-02-17 @ 14:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0